ZARZĄDZANIE CZASEM PRACY

Zarządzanie czasem pracy pozwala na zwiększenie efektywności w firmie, a przez to osiąganie lepszych wyników finansowych. Optymalne rozplanowanie i wykonywanie procesów, eliminuje też liczbę błędów. Poszczególne zadania są zatem realizowane szybciej, ale jednocześnie podnosi się jakość usług. Znajdzie to przełożenie w rezultatach osiąganych przez przedsiębiorstwo i większym zadowoleniu samych pracowników.


 

Spis treści 

Jak skutecznie zarządzać czasem pracy? Zdecyduj się na szkolenie

Istnieje wiele koncepcji zarządzania czasem pracy, które łączą się z usprawnianiem samych procesów i wykrywaniem wszelkich błędów, które powodują zastoje. Niektóre problemy możesz zauważyć sam, nie zawsze jednak znajdziesz dobre rozwiązanie. Polecamy zatem nasze szkolenia, które pomogą Tobie i Twoim pracownikom zwiększyć świadomość w tym zakresie. Dzięki temu będziecie mogli samodzielnie opracowywać skuteczne strategie i organizować sobie poszczególne zadania tak, żeby cały projekt przebiegał zgodnie z planem.

FORMUŁOWANIE CELÓW I USTALANIE PRIORYTETÓW

Kluczowym, a często pomijanym działaniem w obrębie sprawnej organizacji pracy – zarówno w branżach usługowych, jak i produkcyjnych, jest ustalanie celów. Mowa tutaj nie tylko o tym, jaki ma być efekt końcowy całego procesu, ale też o jego poszczególnych etapach. Takie cele pośrednie pozwalają ustalić konkretne zadania, które trzeba wykonać, żeby zostały one zrealizowane. Jest to podstawą do sformułowania planu poszczególnych czynności. Następnie, nie mniej istotnym działaniem, jest optymalne rozłożenie takich zadań w czasie. Trzeba się przy tym kierować ich priorytetem oraz rodzajem. Właśnie dlatego ważne jest stworzenie hierarchii działań. Nie zawsze będzie to proste, lecz można pomagać sobie grupowaniem konkretnych zadań choćby pod kątem ich istotności. Na dalszym etapie konieczne jest oczywiście realizowanie planu, wraz z weryfikacją poprawności działań i kontrolowania osiąganych celów.

 

 

ELIMINOWANIE POŻERACZY CZASU

W tym obszarze można wyróżniać czynniki zewnętrzne i wewnętrzne. Do tych pierwszych można zaliczyć wszelkie zbędne spotkania, rozmowy telefoniczne czy choćby niepotrzebnie przeprowadzany research informacji. Wśród aspektów w obrębie działań pracowników podstawą jest zła organizacja stanowiska pracy oraz wszelkie przerywniki w wykonywanych obowiązkach, związane z pogawędkami z innymi współpracownikami czy powszechnym obecnie przeglądaniu Internetu. Oczywiście bardzo szkodliwe będą również błędy polegające na odkładaniu działania w czasie, a także złym zaplanowaniu procesu.

SKORZYSTAJ Z NASZEJ POMOCY!

Jeżeli dostrzegasz problemy z funkcjonowaniem swojej firmy, to skorzystaj z naszej pomocy. Możesz nam zlecić choćby audyt określonego procesu. Przyjrzyjmy się wtedy dokładnie działaniom w twoim przedsiębiorstwie i wskażemy co zrobić, żeby poprawić efektywność pracy. Zachęcamy także do skorzystania z naszych szkoleń. Przeprowadzamy je w obrębie różnych dziedzin. Wszystkie zmierzają jednak do lepszego przygotowywania procesów w przedsiębiorstwie, a przez to usprawnień w zakresie realizacji obowiązków i czasu, jaki trzeba na to przeznaczyć.

Jakie korzyści przynosi zarządzanie czasem pracy pracowników w przedsiębiorstwie?

Zarządzanie czasem pracy pracowników w przedsiębiorstwie usługowym czy produkcyjnym znacząco podnosi efektywność działań w firmie. To z kolei znajduje przełożenie w osiąganiu lepszych wyników finansowych. Realizując procesy sprawniej i szybciej, można na tym więcej zarobić. Jednocześnie pracownicy nie będą musieli zostawać po godzinach i bardziej zaangażują się w swoje obowiązki. To wpłynie na wzrost ich zadowolenia, a także wydajności.

WIĘKSZA EFEKTYWNOŚĆ

Wskutek dobrej organizacji pracy, te same zadania można realizować mniejszym nakładem sił i szybciej. Tym samym przeznaczając na zadania tyle samo czasu co dotychczas, osiągniesz więcej i przy zachowaniu lepszej jakości usług. Szybko znajdzie to przełożenie także na osiąganiu lepszych wyników finansowych. W ten sposób można wyeliminować w przedsiębiorstwie chaos, nadmierną presję i stresujące sytuacje.

WZROST ZADOWOLENIA PRACOWNIKÓW

Warto mieć na uwadze fakt, że takie uprawnienia przekładają się na szybsze realizowanie celów zawodowych, ale pozwalają również odzyskać pracownikom ich prywatność. Przy sprawnej organizacji w obrębie poszczególnych procesów pracownicy czują sens realizowania konkretnych zadań. Wpływa to na wzrost ich motywacji do pracy i lojalności względem samej firmy. Skutkuje to lepszymi wynikami i ogólnym zadowoleniem wszystkich osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie. Dzięki temu mają też oni czas dla siebie. Realizują zatem także swoje prywatne cele, co łączy się z większą efektywnością na kanwie zawodowej. Zagadnienia dotyczące operowania czasem i usprawnienia procesów w firmie są kluczowe w kontekście zarządzania organizacją. Stosując się do określonych zasad, poprawisz jakość pracy w przedsiębiorstwie. Znajdzie to przełożenie w lepszych wynikach oraz zadowoleniu pracowników. Jeżeli chcesz podjąć takie działania, to zachęcamy do skorzystania z naszych usług. Możemy pomóc w audycie poszczególnych procesów i poprowadzić szkolenia, które dadzą pracownikom odpowiednią wiedzę na temat optymalnego wykorzystania czasu w pracy.

Kliknij, aby ocenić post
[Liczba ocen: 1 Średnio: 5]